Yrkesintroduktion - Lättläst

Behöver du hjälp att hitta ett jobb?
Vill du ha stöd på ditt språk, teckenspråket?
Kom till vår Yrkesintroduktion för teckenspråkiga!

Teckenspråk är vårt språk!
På Anpassa erbjuder vi en miljö där vi använder teckenspråk. Här är vi en gemenskap och alla är viktiga. Du får träffa andra som har olika erfarenheter och kan inspireras av varandra!

Målet med utbildningen är att du ska
– Få ett jobb
– Börja studera
– Börja göra något annat meningsfullt

Så här fungerar utbildningen!

Vi pratar om vad du har gjort tidigare och vad du vill göra framöver. Tillsammans gör vi en plan för din framtid. Vi hjälper dig att skriva CV och personligt brev.

Om du kommer från ett annat land får du extra hjälp för att förstå det svenska samhället och arbetsmarknaden. Vi pratar också om hälsa och förbereder dig för arbetssökande.

Vi hjälper dig att förbereda dig inför praktik eller utbildning. Vi ger stöd i ditt arbetssökande och gör besök på arbetsplatser.

Du får möjlighet att prova ett jobb eller en utbildning genom praktik. Vi stöttar både dig och arbetsgivaren.

Vill du veta mer?

Vi svarar gärna på era frågor! Kontakt Adil Hameed

En av våra kunder säger

“Jag skulle rekommendera Anpassa. Det finns en gedigen erfarenhet och kompetens med fingertoppskänsla. Jag uppskattade deras förmåga att skräddarsy och anpassa utifrån individen. Hjälpmedlen jag fått har lett till en bättre arbetsmiljö, där jag blivit mer effektiv och använder mer kreativa lösningar i mitt arbete.”